Om oss
Termisk Systemteknik är ett innovativt och växande företag inom värmekamerateknik. Vårt mål är att skapa värde för våra kunder genom att erbjuda högkvalitativa produkter och tjänster. Vi söker nu en noggrann och strukturerad Projektkoordinator som kan hjälpa oss att stärka vår service och leveransavdelning.
Om rollen Som Projektkoordinator hos oss får du en varierad och spännande roll där du arbetar med att driva och koordinera de service- och kundprojekt som finns inom serviceorganisationen. Att vara spindeln i nätet och goto personen för våra pågående projekt. Att genomföra de inköp samt lagertransaktioner som behövs inom våra pågående projekt. Att agera koordinator internt samt externt för våra fjärrvärmeuppdrag. Att utföra diverse administrativa uppgifter inom serviceorganisationen.
Resor både inom och utanför Sverige kan förekomma.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
- Koordinera och driva arbetet inom pågående kund- och serviceprojekt från order till färdig leverans samt eftermarknad inom budget. Internt och extern kommunicera status och eventuella avvikelser i pågående projekt
- Skapa och hålla uppdaterade projektdokumentation och ekonomisk uppföljning av projekten
- Koordinera fjärrvärmeuppdrag internt och externt gentemot partners och kunder.
- Utföra inköp och lagertransaktioner samt bevaka inleverans av beställda varor
- Säkerställa att lager av komponenter samt produkter är korrekt och att nödvändiga transaktioner utförs (demo lager, komponentlager)
- Sammanställa underlag för fakturering i pågående kund- och tillkommande service utöver serviceavtal samt skapa inköpsorder för motsvarande arbete i vårt affärssystem.
- Ta fram och skapa relevanta protokoll för att uppfylla eventuella upphandlingskrav
- Lägga upp nya artiklar och strukturer i affärssystemet
- Administrera och koordinera kvalitetsärenden gentemot externa partners
- Optimera leverantörsbas och aktivt söka kostnadseffektiva alternativ i syfte att förbättra bruttomarginalen
Vem vi söker
Vi söker dig som är en strukturerad, ansvarstagande och smidig person med en stark känsla för detaljer och en passion för att leverera kundprojekt inom utsatt tid och kostnad. Du trivs med att arbeta i en dynamisk miljö och är van att hantera flera projekt samtidigt. Vi ser gärna att du är analytisk och kan ta egna initiativ för att driva arbetet framåt.
Kravprofil:
- Relevant utbildning inom projektledning, inköp och logistik eller liknande områden.
- Erfarenhet av att arbeta som projektledare/projektkoordinator, inköpare eller inom logistik.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Du skall uppfylla kraven i en säkerhetsprövning
- Svensk medborgare
Vi erbjuder
Hos oss får du chansen att vara en viktig och central spelare i realiseringen av våra kundprojekt. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med stora möjligheter till personlig utveckling, och du kommer att ingå i ett engagerat och sammansvetsat team där din insats gör skillnad.
Ansökan
Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev till petter.soderberg@termisk.se senast 2025-08-31. Vi ser fram emot att lära känna dig och höra om dina idéer för hur du vill bidra till vår fortsatta tillväxt och framgång!
Kontakt
Har du frågor om tjänsten? Kontakta Petter Söderberg, Teamledare Service och Leverans, petter.soderberg@termisk.se